Gammal text!

Sitter och "dokumenterar" lite låttexter som jag gjort de senaste åren.
Hittade en text mitt i alltihopa som jag skrev i början av det här året om programmet visar rätt, minns knappt att jag skrev den men jag tyckte det var lite kul.


"Vi har alla våra drömmar. Stora som små, realistiska som orealistiska.
Det kan handla om de mest orimliga sakerna.
Vi föreställer oss hur våra drömmar skulle förändra vår vardag och inser ganska fort att det skulle förbättra den ganska drastiskt.

Det är väl inte alltid så att vi inte trivs med vår tillvaro, men ibland behövs just dessa drömmar för att på bästa sätt kunna förgylla den.

Det som ingen förstår är dock att det finns en röd tråd mellan att drömma och att uppfylla sina drömmar.
Jag är så trött på de personerna som beklagar att allt är så orättvist och att hur mycket de än vill någonting inte lyckas. Oftast så är det helt ogrundade beklagelser och jag tror inte att det är bara jag som blir uttröttad på alla dessa ”tyck synd om mig” människor.

Nej, allt växer inte på träd. Ett NHL proffs föds inte som stjärna utan får jobba sig fram till sin dröm. Det räcker inte med att träna lite för skojs skull någon gång så där ibland, det är hårdträning, rätt kost och en gnutta vila som gäller. Helst ska man inte ha något liv utanför sin sport men vad spelar det för roll när man vet vad man vill.

Det enda som kan stoppa oss är vi själva."



För visst finns det sanning i det...

/ Maria


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0