Året var 2010!

Året var 2010 och är det fortfarande.
Ett relativt händelserikt år. 
På ett år har jag: (väldigt kortfattat)

* Hunnit med att flytta ifrån orten jag bott på i hela mitt liv.
* Gått ut högstadiet.
* Pluggat ihjäl mig för att komma in på gymnasiet jag så länge strävat efter.
* Gått från all trygghet i att gå en skola med människorna jag "alltid" känt från Gimo till att hamna på en ny skola med helt nya människor i Stockholm.
* Utvecklats massvis som person.
* Utvecklats sångmässigt men framförallt scenmässigt.
* Träffat väldigt mycket människor som har haft stor påverkan på mig, engagerade, talangfulla och ambitiösa.
* Vunnit en stor sångtävling.
* Haft många fina stunder med min familj, t.ex. kryssningarna i somras men även annat!
* Mist min fina morfar och farmor. (RIP)
* Blivit Gudmor till världens finaste kille, Lukas!
* Haft många roliga uppträdanden, både med Felicia och ensam!
Men en av de största sakerna som jag har gjort detta år är att starta Artistskolan. Jag har alltid velat arbeta med att hjälpa människor, på många plan, men under de senaste åren har viljan att hjälpa andra med samma drömmar växt sig större. Jag fick idén i slutet av förra vintern, sen jobbade jag på den under hela året. Jag fick kontakt med en förening som faktiskt jobbar för att hjälpa ungdomar med att göra liknande saker och jag började samarbeta med min hemkommun för att kunna använda artiskolan som sommarjobb. Det hjälpte mycket att jag hade Maja vid min sida, vi jobbar bra ihop hon med dansen och jag med musiken!
Under de två veckorna vi sedan utförde artistskolan upptäckte jag att det verkligen var något jag brann för. När man satt där den sista dagen och kollade när de små framförde sina låtar, så mycket säkrare och bättre än den första gången den första dagen så var man glad från topp till tå.
Jag tror att både jag och Maja och självklart alla medverkande växte mycket under de här två veckorna.
Camp Lingman var också en viktig del musikmässigt. Har så mycket att skriva om det men jag tror att det är bäst med att kortfattat säga att jag verkligen rekommenderar alla att söka till det lägret.
En annan viktig sak var min vinst i Paradise Idol. Jag är ute och tävlar väldigt mycket men snubblar nästan alltid framme vid mållinjen. Därför kändes det som en viktig bekräftelse att just få vinna en sådan stor tävling. Det är en händelse som jag inte kommer att glömma!
Åh det finns så mycket mer och så många mer som jag vill nämna här som har varit med under året, men jag hoppas att ni vet vilka ni är!
/ Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0